Nos... itt van Õ:
Nem egy rossz járgány, de nem árt tudni róla pár apróságot:
Gyártva: | 1982 Mladá Boleslav |
Tipus: | 120 L (Lux) |
Top speed: | 140 km/h (katalógusadat) |
Túlélt már egy igen komoly motorfõzést, pár kissebb-nagyobb karcolást - de nagy törése sohase volt -, pár gyorsulást, kézifékes fordulót. Az a motorfõzés nem volt semmi. Úgy történt, hogy egy télen nyitva maradt a légtelnítés után a légtelenítõ csap, mert még akartam valamit bütykölni rajta (már nem emléxem, mit); elindultam vele a dolgomra, 5 km után felforrt a víz, leálltam, megvártam, amíg lehûlt, de persze a csapot nem zártam el, elintéztem amit akartam, aztán haza. Másnap nem akart elindulni, apa szerint "...furcsa szaga volt..." - 'ez mi lehet' - gondoltam, majd kinyitottam a motorháztetõt. Gyengébb idegzetû ember simán elájult volna a látványtól. A kiegyenlítõ tartály üres volt, ezt láttam meg elõször, ekkor villant eszembe a nyitva hagyott légtelenítõ csap (hogy az a hülye &&&***!) majd a motor másik oldalára pillantottam és megállapítottam, hogy azért nem indult, mert a gyújtáskábelek nem voltak a helyükön, azaz... a réz az megvolt, csak a szigetelõ mûanyag... az szétolvadt. Nem részletezem tovább, el lehet képzelni, hány fok lehetett a motortérben, ha leolvadt a rézrõl a mûanyag. Lényeg a lényeg: olajcsere, hûtõvíz-csere, termosztátcsere, új kábelek. És amikor összeraktam, pöccre indult!!! Azóta is ebben az állapotban van, még nem volt idõm/pénzem jobban megjavítani.
Frissítés: 2002.02.21 a nagy nap... fel lett újítva a motor, adatok:
Hengerfej: repedt gátak
hegesztve, munkálva; szelepvezetõk felfúrva; OSVAT gyártmányú
Renault25-be való szelepek; 1mm síkköszörülés
(számított kompresszió 9.5:1); homokfúvás;
munkaköltség: 15000.-
anyagköltség: 9000.-
Motorblokk: Kolbenschmidt
hüvely-dugó garnitúra; új pakolások, szimmeringek;
hajtókar-egyengetés;
munkaköltség: 20000.-
anyagköltség: 28000.- (kb.)
Váltó+kuplung:
190-es lendkerék (THX 2 Trebron); SACHS kuplungszerkezet; SKODA kuplungtárcsa;
új hátsó munkahenger; kiegyensúlyozás;
munkaköltség: 5000.-
anyagköltség: 12000.-
Ehhe :o) Az Egerszalóki meeting alkalmával a szinte új, alig húszéves kuplung fõhengerem megadta magát. Még szerencse hogy tapasztaltabb listatársam észrevette és Szalókra már egy új fõhengerrel a kesztyûtartóban érkeztünk. Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek aki segített kicserélni, név szerint: Zoli (a mester :o), Frigyes (a szerszámért), Addario (hogy javasolta a cserét), HaZse (hogy hozta Zolit)