Nos... itt van Õ:

Klikk Me!
Klikk Me!

Nem egy rossz járgány, de nem árt tudni róla pár apróságot:

Gyártva: 1982 Mladá Boleslav
Tipus: 120 L (Lux)
Top speed: 140 km/h (katalógusadat)

Túlélt már egy igen komoly motorfõzést, pár kissebb-nagyobb karcolást - de nagy törése sohase volt -, pár gyorsulást, kézifékes fordulót. Az a motorfõzés nem volt semmi. Úgy történt, hogy egy télen nyitva maradt a légtelnítés után a légtelenítõ csap, mert még akartam valamit bütykölni rajta (már nem emléxem, mit); elindultam vele a dolgomra, 5 km után felforrt a víz, leálltam, megvártam, amíg lehûlt, de persze a csapot nem zártam el, elintéztem amit akartam, aztán haza. Másnap nem akart elindulni, apa szerint "...furcsa szaga volt..." - 'ez mi lehet' - gondoltam, majd kinyitottam a motorháztetõt. Gyengébb idegzetû ember simán elájult volna a látványtól. A kiegyenlítõ tartály üres volt, ezt láttam meg elõször, ekkor villant eszembe a nyitva hagyott légtelenítõ csap (hogy az a hülye &&&***!) majd a motor másik oldalára pillantottam és megállapítottam, hogy azért nem indult, mert a gyújtáskábelek nem voltak a helyükön, azaz... a réz az megvolt, csak a szigetelõ mûanyag... az szétolvadt. Nem részletezem tovább, el lehet képzelni, hány fok lehetett a motortérben, ha leolvadt a rézrõl a mûanyag. Lényeg a lényeg: olajcsere, hûtõvíz-csere, termosztátcsere, új kábelek. És amikor összeraktam, pöccre indult!!! Azóta is ebben az állapotban van, még nem volt idõm/pénzem jobban megjavítani.

Frissítés: 2002.02.21 a nagy nap... fel lett újítva a motor, adatok:

Hengerfej: repedt gátak hegesztve, munkálva; szelepvezetõk felfúrva; OSVAT gyártmányú Renault25-be való szelepek; 1mm síkköszörülés (számított kompresszió 9.5:1); homokfúvás;
munkaköltség: 15000.-
anyagköltség: 9000.-

Motorblokk: Kolbenschmidt hüvely-dugó garnitúra; új pakolások, szimmeringek; hajtókar-egyengetés;
munkaköltség: 20000.-
anyagköltség: 28000.- (kb.)

Váltó+kuplung: 190-es lendkerék (THX 2 Trebron); SACHS kuplungszerkezet; SKODA kuplungtárcsa; új hátsó munkahenger; kiegyensúlyozás;
munkaköltség: 5000.-
anyagköltség: 12000.-

Ehhe :o) Az Egerszalóki meeting alkalmával a szinte új, alig húszéves kuplung fõhengerem megadta magát. Még szerencse hogy tapasztaltabb listatársam észrevette és Szalókra már egy új fõhengerrel a kesztyûtartóban érkeztünk. Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek aki segített kicserélni, név szerint: Zoli (a mester :o), Frigyes (a szerszámért), Addario (hogy javasolta a cserét), HaZse (hogy hozta Zolit)