Hogyan rakjuk be a VW indexrelét?

Először is, miért van rá szükség?
Észrevetted már, mit csinál a PAL relé, ha kirakod az irányjelzőt? Tart egy kis szünetet (kb 0.5-1mp) és aztán kezd villogni. Nem lenne jobb, ha először kigyulladnának és csak utána kezdenének villogni?
És mit csinál a PAL relé 11V alatt? Szépen belassul. Úgy 25mp-enként villan egyet. Csak egyszer halt meg akkumulátorom útközben és elég kellemetlen volt kézzel irányt jelezni. A VW relé még 9V-nál is szépen, az eredeti frekvenciával szaggat.
Ami miatt még érdemes: a PAL relé hődrótos - az meg nem örökélet... ; a VW relé is begyorsul, ha kiég egy lámpa ; és mert csak 1500Ft körül van az ára de megéri!


Ennyi bevezető után lássuk mire lesz szükség:
1 db VW irányjelző relé, lehetőleg a 3 kivezetéses, az se baj ha csak négykivezetésest kapsz
páka, szigetelőszalag, roppantható késes csatlakozó - ennyi

Szereld ki a középkonzolt (tudod - két csavar alul, kiborítod) Húzd szét a vészjelző kapcsolóról menő kábelt és szemléld meg a csatlakozót. Ez a bekötése (már a kocsi fele :o):

A kapcsoló bekötése pedig ez:

Így nézett ki eddig, egyértelmű a bekötése, igaz? Neeeem? Na gondolkozz rajta egy kicsit :o) Ez az újabb fajta kapcsoló bekötése, ahol az ellenőrző izzó a középkonzolra van kivezetve. A régebbi típusoknál (mint az enyém is) az a kábel ami az ellenőrző izzóra megy, ki van vezetve a csatlakozó 6-os lábára. (Más kérdés hogy onnan nem megy tovább...). Most figyuzz: a VW relének nincs segédkivezetése, egy kivezetése is elbírja egyszerre mind a négy indexlámpát, ennek megfelelően kell átalakítani a kapcsolóról jövő vezetékek kötéseit:

Ami először feltűnhet, hogy itten izzó helyett egy visszajelző LED került beépítésre, ami sokféle tipus lehet, nálam extrafényes víztiszta piros van benn, az előtétellenállása 1kOhm-os. Persze ide lehet kötni az eredeti izzót is, csak nem találtam elég elegánsnak. Ha megvannak az átkötések nézd át még egyszer! Kösd be a relét, valahogy gányold oda ahhoz a lemezhez ami az eredeti relét tartja (nekem egy gyorsszorítóval sikerült). Dugd össze a csatlakozásokat és kapcsold be a vészvillogót! Szépen ellenfázisban villog a visszajelző az indexekkel, mi? :o))) Ezzel nagyjából be is van fejezve a tesztelés, persze próbáld ki működik-e hagyományosan is, de fog, ha a vészjelzőteszten átment.
Gratula! Kiteheted a "VW System" feliratot! :o))

Megjegyzés: a négykivezetéses relének van még egy "C" kivezetése is, itt ide is kötheted a visszajelző izzót/ledet ha azt akarod hogy sima irányjelzéskor is villogjon. Ennyi a különbség.

2002.02.25ToCsA