Felicia indexrelé Favoritba!


Friss Favoritosként az első dolgom volt a gyári indexrelé kicserélése Feliciáéra (ami ugyanaz, mint a VW :-) Csak a szokásos fóbiám miatt - nem igazán kedvelem ezt a hődrótos szaggatót, nem is igazán értettem hogyan rakhatták bele az Estelle után a sokkal előremutatóbb technológiájú Favoritba is. Mert működik? Ennyi erővel használhattak volna laprugókat is....

Naszóval, ez még egyszerűbb lesz mint az Estelle átalakítása, nem is kell hozzá annyit bütykölni, az újabb fajta elakadásjelző kapcsoló kialakítása miatt. Csak egy Felicia irányjelzőrelére lesz szükség, egy forrasztópákára, egy darabka vezetékre és némi szigetelőanyagra (zsugorcső, szigszalag - válassz fegyvert :-)

Régi jó szokásom szerint először is kimértem az új tipusú kapcsolót, ez a kapcsolása: (számozáson nem meglepődni, tényleg meg van kettőzve némelyik szám 2,5,3,6 - onnan lehet megkülönbözetni őket, hogy azok amik a relé P pontjával kapcsolódhatanak össze a kapcsoló átellenes oldalán vannak)



Mint az látható, hasonló a kapcsolása az Estelle-hez. A kapcsoló alaphelyzetében a relé a gyújtás áramköréről (biztosítéktábla 112/3) kap áramot - bekapcsolva a vészvillogót viszont folyamatos 12V-ról (biztosítéktábla 112/2) működik Alaphelyzetben a szaggató kimenet (Z) az irányjelző-kapcsolóra van kötve, bekapcsolva viszont fixen a bal oldali lámpákat villogtatja, egyúttal leválasztja az irányjelző-kapcsolót az áramkörről (tehát bekapcsolva a vészvillogót mindegy milyen helyzetben hagytuk az irányjelzőt). Bekapcsolt állapotban a jobb indexeket ráköti a relé segédkimenetére, valamint ugyanezt teszi a műszerfalon található vészvillogó visszajelző izzóval is. Érthető? Nem bonyolult az átalakítás, össze kell kötni a relé segéd (P) és fő (Z) kimenetére menő drótot. Ennyi. És így néz ki:


Ja igen, a Felicia relé 31-es kapcsát földre kell kötni, én összedrótoztam a kapcsoló háttérvilágításának a födelésével (vigyázzunk, nehogy a világítás pozitív oldalára kössük) - tehát a 31-es kapcsot a csatlakozó 7-es kivezetésére kell kötni. Ez a kis plusz vezeték és készen is vagyunk.

A leírt átalakítás egy '93 január után gyártott kocsin lett ugyan végrehajtva, de a kapcsolási rajzokat elnézegetve ebben az áramkörben nincs eltérés.



Valid HTML 4.01 Transitional

2005.09.06 ToCsA