Vissza a K-Jet kezdõlapra

Üzemanyagellátás

A rendszer áttekintése

Az üzemanyagot egy elektromos üzemanyagszivattyú szívja fel a tankból az üzemanyagtárolóba, onnan egy nagy finomságú szûrõn keresztül kerül az üzemanyagelosztóba, ami a keverékszabályozónak nyomás alatt levõ része. A nyomást a nyomásszabályozó tartja állandó szinten (ez a szerkezeti egység is az üzemanyagelosztó része). Az üzemanyagelosztótól a benzin a befecskendezõ szelepekhez jut.

A befecskendezõ szelepek az üzemanyagot folyamatosan porlasztják a motor szívócsatornájába.
Innen a rendszer elnevezése a német "kontinuierlich"=folyamatosszóra utalva K-Jetronic. A szívószelep nyitása után a motor a keveréket beszívja.

Az üzemanyagellátó rendszer részei a következõk:  

Üzemanyagszivattyú

Az üzemanyagszivattyú egy forgólapátos szivattyúra hasonlít, csak itt a lapátokat golyók helyettesítik; az üzemanyagszivattyú forgórészén is átfolyik a benzin, ezáltal is hûtve azt. Robbanásveszély nincs, mert a rendszerben nincs levegõ. A szivattyú több üzemanyagot szállít, mint amire a rendszernek szüksége lehet, azért hogy a hirtelen fellépõ terhelésváltozásokra késedelem nélkül tudjon reagálni a befecskendezõ.

Indításkor a szivattyú is áramot kap, addig amíg az indítómotort mûködtetik. Ha a motor beindult, a szivattyú továbbra is áramot kap. Egy védelmi elektronika megakadályozza hogy álló motor és bekapcsolt gyújtás (pl. baleset, lefulladás) esetén a szivattyú tovább mûködjön.



3. kép: Elektromos üzemanyagszivattyú
1 szívóoldal, 2 túlnyomásszelep, 3 forgólapátos szivattyú, 4 forgórész,
5 visszacsapó szelep, 6 nyomóoldal





4. kép: a szivattyú mûködése
1 szívóoldal, 2 forgókorong, 3 golyó,
4 szivattyúház, 5 nyomóoldal



Vissza a K-Jet kezdõlapra