K-Jetronic
A K-Jetronic egy mechanikus befecskendezõrendszer, ami
a mai autókban már nem található meg.
Azonban, független attól, hogy nem komputerizált, még
mindig egy igen hatékony befecskendezõrendszer; és nagyon
alkalmas karburátoros gépkocsik átépítésére.
Egy karburátor igen drága, annak ellenére, hogy NAGYON
elavult technikát képvisel. Sok "tuner" ad el
karburátorokat hogy gyorsan pénzt szerezzen, annak ellenére
hogy a technika elavult. Ha esetleg a vevõ kérdezne valamit a
fúvókázásról, vagy a beállításról,
leintik, vagy ami még rosszabb, mondanak pár légbõl
kapott formulát, amin a hivatásos szerelõk csak mosolyognak.
A dupla karburátoros Crossbar rendszerek különösen
problémásak. A motorhõmérséklet emelkedésével
elmásznak a beállítások és a két karbi
egymáshoz hangolása se stimmel. Ezt minden duplakarburátoros
megoldásnál meg lehet figyelni.
Az utolsó probléma fõleg a weber karburátoroknál
figyelhetõ meg: a legtöbb eladó a bemelegítõ
berendezés nélkül adja el a karburátort. Mivel egy
az egység nagyon fontos a motor épsége szempontjából,
elõbb-utóbb károsodik a motor.
Erõsebb motorokra ajánlott a Porsche 924 K-Jet-je. Ez 2.8-as turbós motorokat is kiszolgál. Ezek a motorok beszerelés után dadogás és tétovázás nélkül mûködnek.
A beszerelés folyamán figyelemreméltó dologra jöttem rá. Egy turbó beépítése egyszerûbbé válik. Nincs karbiállítgatás, a keverék elmászása miatti aggódás. Egy ismerõsöm az EBAY-on vett egy P924 befecskendezõrendszert €70.-ért, rádobta egy 2.3-as VW Typ4 motorra, egy KKK K-26 feltöltõvel és egy TDI intercoolerrel.
A K-Jet beállítása szintén egy vicc. Egyetlen CO-csavar
van, amivel a keveréket állítod. Egy CO-mérõvel
és néhány próbaúttal az egész beállítás
2-3 órát vesz igénybe.
Persze a dolog nem ennyire egyszerû, új szívórendszert
kell építeni és meg kell oldani a tankba visszavezetést.
De ez egy közepes buherátornak nem okozhat problémát
;o)
BOSCH K-Jetet lehet találni öreg VW GTI-ben, BMW-ben,
AUDI-ban, PORSCHE-ban és VOLVO-ban. Ezek a rendszerek általában
igen hasonlóak, sõt az üzemanyagelosztó és
a légmennyiségmérõ majdnem mindig ugyanaz.
Egy 2.0 Typ4 Bogármotor K-Jetronickal:
1 2
3
További K-Jet képek és
pár átépítés:
PORSCHE 924 üzemanyagelosztó
SAAB 900i 2.0l üzemanyagelosztó
Hidegindító szelep, Golf GTI/Scirocco
Fojtószelep, PORSCHE 914
2.0l
Befecskendezõfúvóka,
GOLF GTI
Befecskendezõfúvóka,
SAAB 900i (mint a VW GTI csak hosszabb)
Mindkét fúvóka,
összehasonlításképp
A SAAB 900i befecskendezõfúvókájának
a rögzítõgumijai (átépítéshez
a legjobb!!!)
Pótlevegõ szabályozó (az egyik BOSCH, a másik Nippon Denso gyártmány)
Levegõgyûjtõ,
PORSCHE 914 2.0i
Szívócsõ
befecskendezõfúvókákkal KÉP1
Szívócsõ befecskendezõfúvókákkal KÉP2
És
íme, a K-Jet leírása:
04 Nyomásszabályozó, befecskendezõfúvókák
14 Vezérlõnyomás-csökkentés (újabb tipusú rendszerben)
Figyelem! Az oldalakat a www.xpower.de-rõl töltöttem le, majd lefordítottam magyar nyelvre. Ha valakinek az eredeti jobban tetszene, látogassa meg a fenti lapot.
Vorsicht! Diese Seiten habe ich von www.xpower.de untergeladen, danach auf ungarische Sprace übersetzt. Falls jemand die originalen Seiten anschauen wollte, bitte www.xpower.de klicken.
2002.08.25 ToCsA