FIGYELEM! Nem mindegyik K-Jetronic rendszer rendelkezik
a speciális melegedésszabályozóval!
Dúsítás a vezérlõnyomás
csökkentésével
Mivel a motorok a részterheléstartományban
szegényebb keverékkel üzemelnek, teljes terhelsénél
még a légmennyiségmérõ tölcsérén
kívül is be kell avatkozni a keverékképzésbe
- dúsítani kell a keveréket
Ezt a funkciót egy speciális melegedésszabályozó
látja el - befolyásolja a vezérlõnyomást
a szívócsõvákuum alapján.
Az ilyen tipusú melegedésszabályozónál
egy szeleprugó helyett kettõ van beépítve. A külsõ
a szabályozó házán fekszik fel -mint a normál
kivitelû szabályozónál-; a belsõ rugó
egy membránon fekszik fel. Ez a membrán két részre
osztja a melegedésszabályozót: alsó és felsõ
kamrára. A felsõ kamrába vezetik a szívócsõ
vákuumát egy csövön keresztül. Az alsó karma
kiviteltõl függõen vagy a légszûrõtõl
kap normál nyomású levegõt, vagy simán a
környezetbõl.
Üres és részterhelésen az alacsony
szívócsõvákuum miatt a membrán a felsõ
ütközõig emelkedik, így teljesen megfeszítve
a belsõ rugót. A két rugó együttes elõfeszítésével
pontosan meg lehet határozni a vezérlõnyomást minden
terhelési tartománynak. Nagyobb gázadásnál,
vagy teljes terhelésen a szívócsõvákuum megnõ,
a membrán fokozatosan lesüllyed, akár az alsó ütközõig.
29. kép: a vezérlõnyomás
függése a motorterheléstõl
30. kép: a különleges melegedésszabályozó
(üresjárati és teljes terhelési állapot)
1 elektromos fûtés, 2 bimetall, 3 vákuum-csatlakozás
(a szívócsõbõl), 4 szelepmembrán,
5 visszafolyó a tankba, 6 vezérlõnyomás az üzemanyagelosztótól,
7 szeleprugók,
8 felsõ felütközõ, 9 külsõ nyomás,
10 membrán, 11 alsó ütközõ
30. kép: a különleges melegedésszabályozó (részterelés)