Vissza a K-Jet kezdõlapra



FIGYELEM! Nem mindegyik K-Jetronic rendszer rendelkezik a speciális melegedésszabályozóval!


Dúsítás a vezérlõnyomás csökkentésével

Mivel a motorok a részterheléstartományban szegényebb keverékkel üzemelnek, teljes terhelsénél még a légmennyiségmérõ tölcsérén kívül is be kell avatkozni a keverékképzésbe - dúsítani kell a keveréket.

Ezt a funkciót egy speciális melegedésszabályozó látja el - befolyásolja a vezérlõnyomást a szívócsõvákuum alapján.

Az ilyen tipusú melegedésszabályozónál egy szeleprugó helyett kettõ van beépítve. A külsõ a szabályozó házán fekszik fel -mint a normál kivitelû szabályozónál-; a belsõ rugó egy membránon fekszik fel. Ez a membrán két részre osztja a melegedésszabályozót: alsó és felsõ kamrára. A felsõ kamrába vezetik a szívócsõ vákuumát egy csövön keresztül. Az alsó karma kiviteltõl függõen vagy a légszûrõtõl kap normál nyomású levegõt, vagy simán a környezetbõl.

Üres és részterhelésen az alacsony szívócsõvákuum miatt a membrán a felsõ ütközõig emelkedik, így teljesen megfeszítve a belsõ rugót. A két rugó együttes elõfeszítésével pontosan meg lehet határozni a vezérlõnyomást minden terhelési tartománynak. Nagyobb gázadásnál, vagy teljes terhelésen a szívócsõvákuum megnõ, a membrán fokozatosan lesüllyed, akár az alsó ütközõig. A belsõ rugóról lekerül a terhelés, a vezérlõnyomás lecsökken és a keverék feldúsul.

29. kép: a vezérlõnyomás függése a motorterheléstõl

 




30. kép: a különleges melegedésszabályozó (üresjárati és teljes terhelési állapot)


1 elektromos fûtés, 2 bimetall, 3 vákuum-csatlakozás (a szívócsõbõl), 4 szelepmembrán,
5 visszafolyó a tankba, 6 vezérlõnyomás az üzemanyagelosztótól, 7 szeleprugók,
8 felsõ felütközõ, 9 külsõ nyomás, 10 membrán, 11 alsó ütközõ

 

30. kép: a különleges melegedésszabályozó (részterelés)






Vissza a K-Jet kezdõlapra