Vissza
a K-Jetronic kezdõlapra
Üzemanyagtároló
Az
üzemanyagtároló a motor leállítása után
még meghatározott ideig fenntartja a nyomást a benzinellátó
rendszerben, ezáltal is könnyítve a melegindítást.
Üzemi állapotban (járó motor) zajcsillapítóként
nyeli el a benzinszivattyú zajait.
Az
üzemanyagtároló belsõ terét egy membrán
két kamrára osztja. Az egyik kamra üzemanyagtárolóként
mûködik, a másikban egy rugó van.
Üzem
közben a tároló kamra megtelik üzemanyaggal. A membrán
visszanyomódik addig, amíg fel nem akad a rugótér
ütközõjében. Ebben az állásban - ami a
legnagyobb tárolható benzinmennyiséget is jelenti - marad
addig, amíg a motor jár.
Üzemanyagszûrõ
A
különbözõ részegységek gyártásakor
tartott szûk tûrések miatt különleges üzemanyagszûrõre
van szükség; ezáltal biztosított a K-Jet mûködése.
Semmi esetre sem szabad más típusú szûrõvel
helyettesíteni!
A
szûrõben van egy papírszûrõbetét, ezután
egy finom szita. Ezáltal a szûrési finomság 10 mikron
körül van. Egy tartólemez rögzíti a szûrõt
a szûrõházban. A szûrõházon nyíllal
jelzett áramlási irányt soha ne fordítsuk meg! A
szûrõt az üzemanyagtároló után kell a
rendszerbe építeni.
5.
kép: üzemanyagtároló
a üres
b tele
1 rugókamra, 2 rugó, 3
ütközõ, 4 membrán, 5 tárolt mennyiség,
6 terelõlemez,
7 bevezetés, 8 kivezetés
6.
kép: üzemanyagszûrõ
1 papírszûrõ, 2 szita, 3
tartó