Vissza a K-Jetronic kezdõlapra

Üzemanyagtároló

Az üzemanyagtároló a motor leállítása után még meghatározott ideig fenntartja a nyomást a benzinellátó rendszerben, ezáltal is könnyítve a melegindítást. Üzemi állapotban (járó motor) zajcsillapítóként nyeli el a benzinszivattyú zajait.

Az üzemanyagtároló belsõ terét egy membrán két kamrára osztja. Az egyik kamra üzemanyagtárolóként mûködik, a másikban egy rugó van.

Üzem közben a tároló kamra megtelik üzemanyaggal. A membrán visszanyomódik addig, amíg fel nem akad a rugótér ütközõjében. Ebben az állásban - ami a legnagyobb tárolható benzinmennyiséget is jelenti - marad addig, amíg a motor jár.

Üzemanyagszûrõ

A különbözõ részegységek gyártásakor tartott szûk tûrések miatt különleges üzemanyagszûrõre van szükség; ezáltal biztosított a K-Jet mûködése. Semmi esetre sem szabad más típusú szûrõvel helyettesíteni!

A szûrõben van egy papírszûrõbetét, ezután egy finom szita. Ezáltal a szûrési finomság 10 mikron körül van. Egy tartólemez rögzíti a szûrõt a szûrõházban. A szûrõházon nyíllal jelzett áramlási irányt soha ne fordítsuk meg! A szûrõt az üzemanyagtároló után kell a rendszerbe építeni. 

5. kép: üzemanyagtároló
a üres
b tele
 


1 rugókamra, 2 rugó,
3 ütközõ, 4 membrán, 5 tárolt mennyiség, 6 terelõlemez,
7 bevezetés, 8 kivezetés

 

6. kép: üzemanyagszûrõ
1 papírszûrõ, 2 szita,
3 tartó


 

Vissza a K-Jetronic kezdõlapra