Vissza
a K-Jet kezdõlapra
Terhelési állapotok
A motor különbözõ üzemállapotaihoz
való keverékösszetételt a légmennyiségmérõ
tölcsérjének speciális kialakításával
érték el.
Ha a légtölcsér formája egyenes
volna, egy bizonyos mennyiség fölött már nem reagálna
a változásra - a tárcsa nem tud feljebb mozdlni.
Mint már tudjuk, fontos hogy a különbözõ
üzemállapotokhoz optimális keveréket kapjon a motor;
dúsabb keverék alapjáratban és teljes terhelésen
- szegényebb keverék részterhelésben.
27. kép: a tölcsér fala dõlésszögének
hatása a tárcsa emelkedésére azonos átáramló
légmennyiség mellett
b kis szög - hb
c nagy szög - hc
hb > ha > hc
28. kép: a tölcsér a gyakorlatban (az elõzõ
három megfelelõ kombinációja)
1 teljes terhelés, 2 részterhelés, 3 üresjárat
1-3 dúsabb; 2 szegényebb