Vissza a K-Jet kezdõlapra

Terhelési állapotok

A motor különbözõ üzemállapotaihoz való keverékösszetételt a légmennyiségmérõ tölcsérjének speciális kialakításával érték el.

Ha a légtölcsér formája egyenes volna, egy bizonyos mennyiség fölött már nem reagálna a változásra - a tárcsa nem tud feljebb mozdlni.

Mint már tudjuk, fontos hogy a különbözõ üzemállapotokhoz optimális keveréket kapjon a motor; dúsabb keverék alapjáratban és teljes terhelésen - szegényebb keverék részterhelésben. Ezt a hatást a légmennyiségmérõ tölcsérfalának különbözõ lefutásával érik el.

27. kép: a tölcsér fala dõlésszögének hatása a tárcsa emelkedésére azonos átáramló légmennyiség mellett
a közepes dõlésszög - ha
b kis szög - hb
c nagy szög - hc
hb > ha > hc

 




28. kép: a tölcsér a gyakorlatban (az elõzõ három megfelelõ kombinációja)



1 teljes terhelés, 2 részterhelés, 3 üresjárat
1-3 dúsabb; 2 szegényebb



Vissza a K-Jet kezdõlapra