13.2. A villamos berendezések, biztosítók kapcsolási vázlata

A villamos berendezések kapcsolási vázlata a 222., 225., 226. és 227. ábrákon látható. A gyújtás bekötési vázlalát a 223. ábra szemléltetí.
A jelölt testeléseket vagy önálló vezetékkel, a kocsiszekrény anyagával, vagy azzal az elemmel valósították meg, amelyre a fogyasztó rá van szerelve.
A biztosítódoboz (224. ábra) bal oldalon a műszerfal alap van. A fedél csavarja kézzel lecsavarható, a biztosítóbetétek 15 A-esek. Az 1. számú biztosító a bal oldalon van, a számozás l...8-ig jobbra folytatódik.

13.2.1. A fogyasztók csatlakoztatása a Skoda 105 S, 105 L, 120 L, 120 LS típusú gépkocsik biztosítódobozához 1977. márciusig(I. a 222. ábrát)
l villamos dugaszoló aljzat, az utastér világítása, kürt, elakadásjelző, féklámpák, a hűtőventillátor motorja, a fékrendszer ellenőrzőlámpája
2 az ablaktörlő motorja, a fűtő- és szellőztető ventillátor motorja, irányjelző lámpák, hőmérő, a tüzelőanyag-mérő és a tüzelőanyag-tartalék ellenőrzö lámpája, a váltakozóáramú generátor működését és a motor kenését ellenőrziő lámpa, az ablakmosó motorja, hátrameneti lámpák, a karburátor elektromágneses szelepe
3 bal oldali hátsó helyzetjelző lámpa, bal oldali mellső helyzetjelző lámpa
4 jobb oldali hátsó helyzetjelző lámpa, jobb oldali mellső helyzetjelző lámpa, rendszámtábla-világítás, az ellenőrző műszerek megvjlágítása
5 bal oldali tompított fényszóró
6 jobb oldali tompított fényszóró
7 bal oldali távfényszóró és a távfényszóró ellenőrző lámpája, segédfényszórók
8 jobb oldali távfényszóró

223. ábra. A gyújtás bekötésí vázlata (a nyíl a gyújtáselosztó fedelén levő rovátkát jelöli)
A primer (kisfeszültségű) áramkör: 200 akkumulátor; 201 gyújtáskapcsoló; 202 gyújtótranszformátor; 203 megszakító a gyújtáselosztóban; 204 kondenzátor
Szekunder (nagyfeszültségű) áramkör; 202 gyújtótranszformátor; 205 gyújtáselosztó; 206 gyújtógyertyák

224. ábra. Biztosítók és a műszerfal alatti egyéb tartozékok
1 biztosítódoboz (fedél nélkül); 2 villamos dugaszoló aljzat; 3 kiegészítő szerelőlap az esetleges egyéb kapcsolók stb. bekötése esetén

222. ábra. A Skoda 105 S, 105 L, 120 L, 120 LS típusú gépkocsik villamos hálózatának kapcsolási vázlata, 1977. márciusig

225. ábra. A Skoda 105 5, 105 L, 120, 120 L, 120 LS tipusú gépkocsik villamos hálózatának kapcsolási vázlata 1977. áprilistól

226. ábra. A Skoda 120 GLS típusú gépkocsi villamos hálózatának kapcsolási vázlata 1979. szeptemberig

227a ábra. A Skoda 105 5, 105 L, 120, 120L, 120 LS, 120 GLS tipusú gépkocsik villamos hálózatának kapcsolási vázlata, 1979. októbertől

227b ábra. A Skoda 105 S, 105 L, 120, 120 L, 120 LS tipusú gépkocsik villamos hálózatának kapcsolási vázlata 1981. augusztustól

227c ábra. A Skoda 105 GL, 120 GLS típusú gépkocsik villamos hálózatának vázlata 1981 augusztusától

227d ábra. A gyújtberanszformátor előtétellenállása kiiktatásának vázlata
101 gyújtáskapcsoló; 104 indítómotor; 105 gyújtótranszformátor; 106 gyújtótranszformátor gyújtókábele; 107 gyújtáselosztó; 108 a gyújtógyertyák gyújtókábele és zavarszűrő ellenállása; 200 kapcsoló jelfogó a 0.75...1,5 mm2-es vezetékekkel
227e ábra. A Skoda 105 5, 105 L, 105 GL, 120, 120 L, 120 LS, 120 GLS típusú gépkocsik gyújtó és indító szerelvényeinek kapcsolási vázlata 1980. augusztustól
101 gyújtáskapcsoló; 104 indítómotor (1980. augusztustól 443.115-142.110): 105 gyújtótranszformátor; 106 a gyújtótranszformátor gyújtókábele; 107 gyújtáselosztó; 108 a gyújtógyertyák gyújtókábele és zavarszűrő ellenállása; 200 az indítómotort a gyújtótranszformátorral összekötő vezeték

13.2.2. A fogyasztók csatlakoztatása a Skoda 105 S, 105 L, 120, 120 L, 120 LS típusú gépkocsik biztosítódobozához 1977. áprilistól (l. a 225. ábrát)

1977. áprilistól a fékrendszer ellenörzölámpája a 2. számú biztosítóra van bekötve, egyébként a fogyasztóknak a biztosítókra való bekötése megegyezik az eredeti bekötés szövegével.
Ha ködfényszórót is felszerelünk, a 9-es-és a 10-es biztosító másik (az eredeti mellett levő) dobozba kerül.

13.2.3. A fogyasztók csatlakoztatása a Skoda 120 GLS típusú gépkocsi biztosítódobozához 1979. szeptemberig(l. a 226. ábrát)

1 villamos dugaszoló aljzat, az utastér világítása, kürt, elakadásjelző, féklámpák, a hűtöventillátor motorja
2 az ablaktörlő motorja, a fűtö- és szellőztető ventillátor motorja, irányjelző lámpák, hőmérő, tüzelőanyag-mérő és a tüzelőanyag-tartalék jelzőlámpája, a váltakozóáramú generátor működését és a motor kenését ellenőrző lámpa, az ablakmosó motorja, hátrameneti lámpák, a fékrendszer ellenőrzőlámpája, a karburátor elektromágneses szelepe
3 bal oldali hátsó helyzetjelző lámpa, bal oldali mellső helyzetjelző lámpa
4 jobb oldali hátsó helyzetjelző lámpa, jobb oldali mellső helyzetjelző lámpa, rendszámtábla-világítás, az ellenőrző műszerek megvilágítása
5 bal oldali tompított fényszóró
6 jobb oldali tompított fényszóró
7 bal oldali távfényszóró és a távfényszóró ellenőrző lámpája, bal oldali segédfényszóró
8 jobb oldali távfényszóró, jobb oldali segédfényszóró
9 bal oldali ködfényszóró
10 jobb oldali ködfényszóró

13.2.4. A fogyasztók csatlakoztatása a Skoda 105 S, 105 L, 120, 120 L, 120 LS, 120 GLS típusú gépkocsik biztosítódobozához 1979. októbertől (l. a 227a ábrát)
1 Villamos dugaszoló aljzat, az utastér világítása, kürt, elakadásjelző, féklámpák, a hütöventillátor motorja
2 az ablaktörlő motorja, a fűtő- és szellőztetö ventillátor motorja, irányjelző lámpák, hőmérő, tüzelőanyag-mérő és a tüzelőanyag-tartalék ellenőrző lámpája, a váltakozóáramú generátor működését és a motor kenését ellenőrző lámpa, az ablakmosó motorja, hátrameneti lámpák, a karburátor elektromágneses szelepe
3 bal oldali hátsó helyzetjelző lámpa, bal oldali mellső helyzetjelző lámpa,
4 jobb oldali hátsó helyzetjelző lámpa, jobb oldali mellső helyzetjelző lámpa, rendszámtábla-világítás, az ellenőrző műszerek megvilágítása,
5 bal oldali tompított fényszóró,
6 jobb oldali tompított fényszóró,
7 bal oldali távfényszóró és a távfényszóró ellenörzőlámpája, bal oldali segédfenyszóró,
8 jobb oldali távfényszóró, jobb oldali segédfényszóró
A villamos berendezések kapcsolási vázlata 1980. augusztustól megegyezik a 227a ábrán látható kapcsolási vázlattal, azonban az indítómotor 15a kapcsa össze van kötve a gyújtótranszformátor 15-ös kapcsával, ahogyan az a 227e ábrán látható. Ez a bekötési módszer a motor indításakor kiiktatja a gyújtótranszformátor primer tekercsevel sorba kötött előtétellenállást (227d ábra), ezzel növeli a gyújtótranszformátor szekunder feszültségét.